
آشنایی با انواع یاتاقان با توجه به محل استفاده از آنها، در موتور خودرو دو نوع یاتاقان بر اساس کارکرد و محل استفاده آنها وجود دارد که به یاتاقانهای ثابت و متحرک مشهور هستند. در ابتدا باید توضیح داد که این دو یاتاقان هر یک با یکی از محورهای ثابت و متحرک میللنگ در ارتباط هستند. محور اصلی یا ثابت میللنگ به بلوک سیلندر متصل است و تنها حول محور خود میچرخد. محور متحرک آن به شاتون وصل است و حول محور اصلی و ثابت میگردد. یاتاقانها چه ثابت و چه متحرک، دو تکه هستند و از دو نیمدایره که به هم پیچ و مهره میشوند تشکیل میگردند.

آشنایی با جعبه فرمان های مکانیکی، با توجه به آنکه جعبه فرمان اهمیت بسیار بالایی در سیستم فرمان دارد؛ کمپانیهای سازنده تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام داده و چند نوع مختلف جعبه فرمان طراحی و تولید نمودهاند. جعبهفرمانها در حالت کلی به دو دسته تقسیمبندی میشوند. 1- جعبهفرمانهای مکانیکی: همانطور که از اسم این نوع جعبهفرمانها نیز پیداست؛ تنها اجزای مکانیکی هستند که چرخش دست راننده را به چرخها منتقل مینمایند و 2- جعبهفرمانهای با توان کمکی: در این نوع جعبهفرمانها، علاوه بر قطعات مکانیکی، تجهیزات الکتریکی و هیدرولیکی دیگری نیز موجود هستند که به افزایش گشتاور دست راننده کمک مینمایند. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با جعبه فرمان های مکانیکی و هیدرولیکی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع سیستم های تعلیق خودرو (بخش دوم)، سیستم تعلیق انواع مختلفی را شامل میشود که با توجه به کلاس و کاربرد هر خودرو، نوع خاصی از این سیستم بر روی خودروها نصب میشود. سیستمهای تعلیق در حالت کلی به دو نوع سیستمهای وابسته و مستقل تقسیم میشوند که هر کدام از این بخشها شامل زیر شاخههایی از سیستمهای تعلیق مختلف هستند.در سیستمهای تعلیق وابسته دوچرخ قرار گرفته بر روی یک محور به صورت وابسته به هم عمل میکنند و اگر یک چرخ در شرایط ناهمواری قرار بگیرد چرخ دیگر نیز از حرکت سیستم تعلیق تاثیر میپذیرد. اما در سیستم تعلیق مستقل که نوع پیشرفته تری محسوب میشود هر چرخ به طور مستقل بر اساس شرایط سطح حرکت خودرو میتواند تغییر کند.

آشنایی با انواع سیستم های تعلیق خودرو (بخش اول)، سیستم تعلیق خودرو یکی از بخشهای بسیار مهم و حیاتی در هر خودرویی است. سیستم تعلیق و فنربندی خودرو که قسمت متحرکی بین اتاق خودرو و چرخها است، وظیفه جذب کردن انرژی منتقل شده از ناهمواریهای سطح جاده به چرخ خودرو را دارد تا مانع از انتقال این ضربات و تکانهها به اتاق خودرو و سرنشینان شود. سیستم تعلیق خودرو موجب راحتی سرنشینان در داخل خودرو و آرام و بی صدا ماندن اتاق خودرو در مسیرهای ناهموار میشود و همچنین تاثیر به سزایی در هندلینگ خودرو، پایداری خودرو و لذت سواری دارد. سیستم تعلیق با پیشرفت صنعت خودروسازی توسعه یافته و امروزه شاهد استفاده از فناوریهای مدرن در طراحی و تولید سیستمهای تعلیق بر روی خودروهای مختلف هستیم.

برسی انواع مختلف سیستم کنترل فشار باد تایرها، در این مقاله قصد داریم شما را با انواع سیستم کنترل فشار باد تایر آشنا کنیم. به طور کلی این تکنولوژی به دو دسته سیستم iTPMS و dTPMS تقسیم بندی می شود که هر کدام ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارند. با ما همراه باشید تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

آشنایی با سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS)، سیستم کنترل فشار باد تایر یا همان TPMS یک تکنولوژی جدید است که از آن در خودروهای روز دنیا استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی این تکنولوژی از خودروهای روز دنیا بپردازیم. آنچه در این مقاله مطالعه می کنید بررسی نحوه عملکرد سیستم کنترل فشار باد تایر ها می باشد.