
آشنایی با انواع سیستم های تعلیق خودرو (بخش دوم)، سیستم تعلیق انواع مختلفی را شامل میشود که با توجه به کلاس و کاربرد هر خودرو، نوع خاصی از این سیستم بر روی خودروها نصب میشود. سیستمهای تعلیق در حالت کلی به دو نوع سیستمهای وابسته و مستقل تقسیم میشوند که هر کدام از این بخشها شامل زیر شاخههایی از سیستمهای تعلیق مختلف هستند.در سیستمهای تعلیق وابسته دوچرخ قرار گرفته بر روی یک محور به صورت وابسته به هم عمل میکنند و اگر یک چرخ در شرایط ناهمواری قرار بگیرد چرخ دیگر نیز از حرکت سیستم تعلیق تاثیر میپذیرد. اما در سیستم تعلیق مستقل که نوع پیشرفته تری محسوب میشود هر چرخ به طور مستقل بر اساس شرایط سطح حرکت خودرو میتواند تغییر کند.

آشنایی با انواع سیستم های تعلیق خودرو (بخش اول)، سیستم تعلیق خودرو یکی از بخشهای بسیار مهم و حیاتی در هر خودرویی است. سیستم تعلیق و فنربندی خودرو که قسمت متحرکی بین اتاق خودرو و چرخها است، وظیفه جذب کردن انرژی منتقل شده از ناهمواریهای سطح جاده به چرخ خودرو را دارد تا مانع از انتقال این ضربات و تکانهها به اتاق خودرو و سرنشینان شود. سیستم تعلیق خودرو موجب راحتی سرنشینان در داخل خودرو و آرام و بی صدا ماندن اتاق خودرو در مسیرهای ناهموار میشود و همچنین تاثیر به سزایی در هندلینگ خودرو، پایداری خودرو و لذت سواری دارد. سیستم تعلیق با پیشرفت صنعت خودروسازی توسعه یافته و امروزه شاهد استفاده از فناوریهای مدرن در طراحی و تولید سیستمهای تعلیق بر روی خودروهای مختلف هستیم.

برسی انواع مختلف سیستم کنترل فشار باد تایرها، در این مقاله قصد داریم شما را با انواع سیستم کنترل فشار باد تایر آشنا کنیم. به طور کلی این تکنولوژی به دو دسته سیستم iTPMS و dTPMS تقسیم بندی می شود که هر کدام ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارند. با ما همراه باشید تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

آشنایی با سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS)، سیستم کنترل فشار باد تایر یا همان TPMS یک تکنولوژی جدید است که از آن در خودروهای روز دنیا استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی این تکنولوژی از خودروهای روز دنیا بپردازیم. آنچه در این مقاله مطالعه می کنید بررسی نحوه عملکرد سیستم کنترل فشار باد تایر ها می باشد.

عواملی که ممکن است باعث لرزش خودرو شود، در این مقاله قصد داریم شما را با دلایلی که می توانند باعث لرزش خودرو در هنگام شروع حرکت و نیم کلاچ شود آشنا کنیم. سیستم کلاچ یکی از مهم ترین دلایل است که باعث لرزش خوردو می شود، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره خواهد شد.

یک راننده در مورد سیم کلاچ چه مطالبی را باید بداند؟، سیم کلاچ، یکی از مهم ترین اجزای سیستم تعویض دنده در خودرو است که به دلیل اهمیت آن، باید دائم مورد بررسی قرار گیرد و همواره از سلامت و کارایی آن اطمینان پیدا کرد. در ادامه به بررسی برخی از علائم خرابی سیم کلاچ، تنظیم و تعویض آن پرداخته شده است.